FC2ブログ

知的生産ブログ


 
 



スポンサーサイト



 このエントリーをはてなブックマークする このエントリーを含むはてなブックマーク
 このエントリーをはてなブックマークする このエントリーを含むはてなブックマーク





以下、次のように続きます:

4. 課題や評価基準を途中で変える
Changing a course assignment or assessment criteria mid-course

5. 他の学生や教員のいるところで特定の学生を批判する
Criticizing a student in the presence of other students or teachers

6. 評価が過剰に厳しい、または過剰に甘い
Being an overly harsh or overly lenient assessor

7. 学生の提出物を大事にしない
Losing or mislaying student assignments

8. 授業中の議論などで特定少数の学生ばかりが話しているのを放任する
Allowing a few students to dominate class discussion or other activities

9. 説明なく、追加の個別サポートを特定の学生に行う
Providing additional tutorial support to some students without explanation

10. 個別サポートができる環境を整えていない
Being generally unavailable or unprepared to give tutorial support

11. キレる、または礼儀を欠いた発言をする
Loss of temper or making disrespectful remarks

12. グループワークで学生間の諍いが生じているのに、その仲裁を拒否する
Refusing to mediate in disputes between students arising from group projects

13. シラバス通りに教えない、またはその部分をカバーしない
Not teaching or ‘covering’ the curriculum as promised

14. 研究によって裏付けられていないことを吹き込む
Teaching uninformed by personal scholarly activities

15. 授業の開始・終了時間に一貫性がない
Inconsistency in the start or end time of classes

16. 提出物の採点や返却が遅い
Failing to grade and return assignments within a reasonable time

17. 文献参照の方法を指導していないくせに学生が出来ていないと叱る
Imposing penalties/criticizing lack of referencing in student work while failing to model this behaviour in presenting lecturing and other teaching materials

18. 定着している席順を変える
Changing established seating patterns

19. 学生についての情報等を勝手に第三者と共有する
Sharing information or opinions about student progress with third parties, such as employers or parents, without student consent

20. 指導計画が不充分
Insufficient planning of teaching

21. 教材が古い
Not up-dating teaching materials

22. 課題へのフィードバックが曖昧または不充分
Providing unclear or insufficient feedback on assignments

23.「君らの指導より研究の方が大事だ」と言ってのける
Telling students that research is more important than teaching them

24. 自習方法への指導が不充分
Providing insufficient guidance on use of independent learning time

25. 学生による指導評価をシカトする
Demonstrating indifference to student evaluation of teaching



 このエントリーをはてなブックマークする このエントリーを含むはてなブックマーク
小難しい文章はだいたい二項対立で書かれている、のだと。

 このエントリーをはてなブックマークする このエントリーを含むはてなブックマーク
ルンペルシュティルツキン現象 - 膨大なページ数 Wiki*



 このエントリーをはてなブックマークする このエントリーを含むはてなブックマーク